חדשות

יו"ר הסתדרות האחיות: "נצא למאבק לשיפור תנאי השכר והעבודה שלנו"

התמורה לאחים ולאחיות אינה הולמת, טוענת אילנה כהן ומצהירה ביום האח/ות הבינלאומי על הכוונה להיאבק על שיפור מעמדם

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחיות. "תוספת שכר משמעותית". צילום: הדס פרוש/ פלאש 90

"ב-2023 נצא למאבק חזק מאוד. מגיעים לאחיות שכר הוגן ותנאי עבודה נורמליים. הגיע הזמן שנציגי האוצר ומשרד הבריאות יישבו כדי לשפר את השכר ואת תנאי העבודה של האחיות". כך הודיעה הבוקר (ה') יו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, בראיון לאלכסנדרה לוקש ב-ynet לרגל יום האח/ות הבינלאומי שחל היום.

כהן צוטטה: "זה יום חגיגי ושבוע חגיגי לכל מערכת הבריאות בבתי החולים, במרפאות הקהילה, בטיפות חלב. במהלך משבר הקורונה הוכיחו האחים והאחיות את יעילותם ונחיצותם. על עם ישראל היה להצדיע להן.

"בשנתיים וחצי של המגיפה הוכיחו האחיות שוב שהן 'הניידת לטיפול נמרץ' של מערכת הבריאות", אמרה כהן. "הן עברו שנתיים וחצי מאוד-מאוד קשות, בתנאים שעבדו ובהתמודדות הנפשית עם המוות. אולם, בכל תקופת הקורונה התגלו המקצועיות שלהן ויכולת הנתינה. אני באמת חושבת שאין משאב אנושי כמו האחיות. במחלקות הקורונה, בתנאי עבודה לא פשוטים, הן שימשו גם קרובי משפחה לחולים והיו הקשר האחרון של החולים עם העולם החיצון".

למרות הכל, אומרת כהן, התמורה לאחים ולאחיות אינה הולמת. "מגיע רגע שצריך לשבת ולתת תמורה. אנשים עובדים בתנאים-לא-תנאים. מערכת הבריאות היא פגועה: ייבשו אותה במשך שנים... במדינה הזאת לא קורה שום דבר עד שלא שובתים, עד שלא מפגינים".

נושאים קשורים:  הסתדרות האחים והאחיות,  אילנה כהן,  תנאי שכר,  חדשות
תגובות
14.05.2022, 20:56

לא היה צריך את הקורונה לראות כמה אחים ואחיות עובדים קשה ,זה משו שהיה צריך להעשות אתמול שלשום...שנים קודמות, ויפה שעה אחת קודם בטח לא לחכות שוב עד 23...למה???

אנונימי/ת
10.01.2023, 03:49

בלה בלה בלה
לא רואה פעילות אמיתית וגם לא השגים מהותיים נזה שנים רבות מאד. רבות מידי.