חדשות

ארגון המתמחים מצטרף לשביתת האחיות: "המחלקות קורסות, המתמחים קורסים"

יו"ר ארגון מרשם ד"ר ריי ביטון הודיעה על צעדי המחאה והציבה אולטימטום: או תקנים או שביתה - "לא רק שאנחנו ממשיכים לעבוד בתורנויות של 26 שעות, כשמתמחה נשלח לבידוד, אין מי שיחליף אותו"

מתמחים בהפגנה במחאה על עבודה במשמרות ארוכות. צילום ארכיון: ארגון מרשם

יו"ר ארגון המתמחים מרשם, ד"ר ריי ביטון, קראה אמש (ה') לחברי הארגון להצטרף לשביתת האחים והאחיות שתחל ביום שני הקרוב ולצאת למאבק על תוספת התקנים. ארגון המתמחים הודיע למנהלי בתי החולים כי במקביל לשביתת האחיות יקיימו המתמחים פעולות מחאה בכל בתי החולים בארץ.

בפוסט שפרסמה בעמוד הפייסבוק של הארגון כתבה ד"ר ביטון: "זה או תקנים או שביתה! המחלקות קורסות. המתמחים קורסים! ביום שני המתמחים מצטרפים לשביתת האחיות ויוצאים למאבק על התקנים".

ביטון הדגישה כי בעקבות המחסור בכוח אדם ונוכח העלייה החדה במספר אנשי הצוות הנאלצים לשהות בבידוד, האחיות ישבתו ביום שני ויעברו לעבוד במתכונת חירום, "אבל זה לא רק המאבק שלהם, זה המאבק של כולנו".

ד"ר ביטון כתבה עוד: "לא רק שאנחנו ממשיכים לעבוד בתורנויות של 26 שעות, כשמתמחה נשלח לבידוד, אין מי שיחליף אותו. עשרות מחלקות כבר פועלות עם מחסור כוח אדם אקוטי ומתמחים, שעשו עד עכשיו שש תורנויות, נאלצים לעשות שמונה ואף עשר תורנויות. מחלקות לא מצליחות לעמוד בקצב עם כוח האדם החסר ומי שמשלמים את המחיר הם המטופלים והרופאים כאחד. חייבים להכניס באופן מיידי תקנים נוספים למערכת לפני שיהיה מאוחר מדי.

"פנינו לשר הבריאות, התרענו ודרשנו תקנים ואפילו ראש הממשלה הצהיר שצריך להקצות תקנים, אבל בשטח כלום לא קרה ואנחנו אומרים די! יש גבול לניצול. יש גבול לטירוף. יש גבול לזלזול בחיים שלנו ובחיים של המטופלים שלנו, ואם כל זה אינו מספיק, החל מיום ראשון נהיה ללא מסגרות לילדים והציפייה היא כמו תמיד להמשיך להתנהל כבשגרה".

ביטון קראה למתמחים "הקורסים תחת הנטל, צאו ביום שני בשעה 10:00 מהמחלקות! נבהיר לכולם אחת ולתמיד: זה או תקנים או שביתה!". עוד הציעה לחברי הארגון להגיע עם הילדים לעבודה "כי כנראה שגם על זה אף אחד לא ייקח אחריות".

נושאים קשורים:  ריי ביטון,  ארגון מרשם,  חדשות,  הסתדרות האחים והאחיות,  מתמתחים,  תוספת תקנים,  שביתה,  קורונה,  בתי החולים,  קיצור תורנויות
תגובות
אנונימי/ת
18.07.2020, 11:44

רק מנסה להבין- האם בית המשפט נתן לארגון ' מרשם' לייצג את הרופאים? האם הקריאה הזאת לצעדי מחאה היא בכלל חוקית מטעם הארגון היציג? חשוב שתבהירו את זה בכתבה. ברור שמחאת האחיות (המוצדקת בפני עצמה, אם כי העיתוי לדעתי בעייתי) היא אכן מטעם ארגון מייצג וטוב שכך. אנרכיה לא תעזור לאיש.

אנונימי/ת
19.07.2020, 16:18

להעביד אנשים 26 שעות ברצף זה חוקי?

אנונימי/ת
21.07.2020, 15:25

לא אנשים לא, רק רופאים.