קורונה בישראל

שר הבריאות: "אני בטוח שנוכל להביא מאות תקנים של רופאים ואחיות"

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה על שביתת מערך הסיעוד במחאה על המחסור החמור בכוח אדם, והשר יולי אדלשטיין מיהר להצהיר: "ראיתי את המחסור, יש להגדיל את התקנים בצוותים הרפואיים"

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקורו ב"הדסה עין כרם". ""ראינו עכשיו במחלקות הקורונה את המחסור". צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

שר הבריאות יולי אדלשטיין ביקר אתמול (ד') בבית החולים הדסה עין כרם והתייחס לדרישת הסתדרות האחיות והאחים לתוספת כוח האדם והודעת הארגון שישבית מיום שני את מערכת הבריאות הציבורית במחאה על אי תוספת תקנים. אדלשטיין אמר: "ראינו עכשיו במחלקות הקורונה את המחסור. אני בטוח שנוכל להביא מאות תקנים של רופאים. יש להגדיל את כוח האדם בצוותים הרפואיים, אחיות ואחים ובמספרים יותר גדולים ונחוצה גם תוספת של כוח עזר".

הסתדרות האחים והאחיות הודיעה כי מיום ב' מערך הסיעוד הסובל ממחסור חמור בכוח אדם יעבוד במתכונת חירום. יו"ר הארגון אילנה כהן הפנתה אצבע מאשימה לאוצר:  "לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים אלה לפני שנצטרך להחליט במי לטפל ובמי לא. חוסר ההבנה שמגלה האוצר הביא לאובדן השליטה על המגיפה". פגישה שהתקיימה לפני כמה ימים עם נציגות האחיות לבין פקידי משרד הבריאות לא הניבה התקדמות במגעים.

"האחיות נותנות 200% מעצמן כדי לספק טיפול ראוי ובטוח לחולים חרף המחסור בכוח אדם והתגברות האלימות כלפיהן. ביקשנו לפתור את המשבר בהידברות, אבל משרד האוצר איננו עושה די כדי להעמיד את חיי האדם ובריאות העם בראש סדר העדיפויות. על כן לא נותרה בידינו ברירה אלא לנקוט בצעדים ארגוניים, בטרם ניאלץ להתמודד עם החלטות בלתי מוסריות ובלתי אנושיות - למי לתת טיפול הולם ולמי לא", אמרה אילנה כהן אתמול. יש להניח שעד תחילת השבוע הנושא גם יתגלגל לבית הדין לעבודה.

אם לא יחול שינוי, עיצומי האחיות, לפי התכנית שהוצגה למנהלי בתי החולים, הנהלת משרד הבריאות וקופות החולים, ייכנסו לתוקף ביום ב' ב-07:00. במרפאות הקהילה יעבדו אחיות תורניות בלבד והשירותים שיסופקו יהיו: טיפולי בית, מתן אינסולין, טיפולי פוריות, טיפול בחולים אונקולוגים, מכון גסטרו ויחידות אשפוז יום. מערך בדיקות הקורונה יימשך כסדרו.

בבתי החולים הן לא יעבדו במרפאות, במכונים ובאשפוזי יום. בחדרי הניתוח יעבדו האחים והאחיות רק במתכונת שבת. לא יתקיימו ניתוחים בשעות אחר הצהריים למעט דחופים ביותר ובאישור ועדת חריגים. בכל מחלקות האשפוז יעבוד הצוות הסיעודי במתכונת שבת. במחלקות טיפול נמרץ יעבוד צוות סיעודי מצומצם. כך גם במחלקות פגים, חדרי לידה, דיאליזה, אונקולוגיה ופריון. בדיקות הקורונה בבתי החולים יתקיימו כסדרן ומחלקות הקורונה יאוישו באופן מלא.

בתחנות טיפת חלב ובריאות המשפחה - בכל עיר תתקיים תורנות של תחנה אחת בלבד למענה לפגים ולנשים הרות בסיכון. בלשכות הבריאות תהיה תורנות למקרים דחופים בלבד. החקירות האפידמיולוגיות של חולי קורונה יימשכו כסדרן.

נושאים קשורים:  יולי אדלשטיין,  שר הבריאות,  שביתה,  הסתדרות האחים והאחיות,  אילנה כהן,  סיעוד,  מחסור בכוח אדם,  חדשות,  קורונה
תגובות
אנונימי/ת
17.07.2020, 13:08

אני לא יודע במה חטאנו, שבזה אחר זה שרי הבריאות שלנו הם חדלי אישים דווקא בתקופה שצריך אנשים בעלי יכול וכושר מנהיגות.

אנונימי/ת
17.07.2020, 17:21

חונקים את מערכת הבריאות מעל עשור, ללא תוספת תקציבים או תקנים.
אם משבר הקורונה יגרום להנהגה להבין שהמערכת ממש על הקצה, ויוספו סוף סוף מאות תקני רופאים ורופאות, אחים ואחיות ובמקצועות הפרה רפואייםוהמסייעים, אולי יצא שכרנו בהפסדנו. החשש הוא שעם חלוף המשבר הנוכחי, גם המוטיביציה לתוספות תידעך, ...עד לפעם הבאה. מי יתן ואני שוגה

ממש מקומם לשמוע את דברי ההבל של השר האוויל.
אין בכוחו להוסיף ולו תקן אחד וגם אם היה - משבצת תקן אין בה כלום. הוספת סגל רפואי אינה הוספת עוד פוליטיקאי. סגל רפואי דורש הכשרה שנמשכת זמן רב. עוד מעט קט יכריז על יבוא רופאים ממדינות מירכתי העולם השלישי.

17.07.2020, 22:08

והעיקר-אילנה כהן מטרפדת כל אפשרות לקידום מזה עשורים
יש יותר אחיות היוצאות לגמלאות מהממלאות את השורות
ומבטיחים תקנים כבר עשור
איפה ברסי הגיבור שמוטט את הרפואה הציבורית וזכה לאכול מפרי הבאושים שהור רקח בהיותו באוצר
להחזיר אותו?קודם להגלות אותו ואת ליצמן לאי השדים

אנונימי/ת
18.07.2020, 06:35

אנחנו נתקלים שוב ושוב בבעיה המהותית שחונקת את כלל המערכות במדינה והיא מערכת השירות בציבורי.
הבעיה באוצר היא שבצמתי ההחלטה יושבים חניכי אסכולה אקדמית , שמעולם לא היו בשוק הפרטי ולא חוו את הבעיות הביורוקרטיות החונקות את כלכלת ישראל היום , ואת בעיית הבריאות הכרונית מזה שנים. כאשר השיקולים הם לפי קריטריונים אקדמיים שתופשים בכלכלות חופשיות באמת, אולי זה היה עובד. זה לא עובד כאן, כיוון שעקומות השוק החופשי מחד בכלכלה הלפותה במונופולים , מתרסקות נוכח אטימות וחוסר הבנה של טירונים "אקדמיים" באוצר שלא חוו על בשרם משטר בירוקרטי פקידותי על עקומות המגיפה מאידך.
הזרמה של אחיות ורופאים , שוב ללא אבחנה תחטיא את הצורך בצוותי רפואה מנוסים שיוכלו למנוע תמותת יתר על מנשמים מיותרים.
במערכת רפואית מופרטת למחצה, שבה רופאים עסוקים בחשבון הבנק שלהם,
במדינת ההייטק, כדי לפרוץ את הטמטום הזה, נדרשת דמות מנהיגותית שתודיע לביורוקרטים שתם זמנם, ושתכתיב סדרי עדיפויות בהתמחות ברפואה דחופה.
האם אדלשטיין קרוץ מהחומר הזה ? ימים יגידו.

אנונימי/ת
18.07.2020, 12:15

האמירה של כבוד השר כאילו הוא בטוח שיוכל "להביא מאות תקנים של רופאים" היא אמירה פופוליסטית ללא כל בסיס. מנסיון של למעלה מ-40 שנה במערכת הבריאות בארץ נאמרו הרבה מאד אמירות דומות אבל בסופו של דבר התבררו כבלון שהפוצץ למערכת בעיניים.
בעת כזו צריך לעמוד בראש משרד הבריאות ביצועיסט שמכיר את המערכת!

18.07.2020, 14:12

36 שרים 16 סגני שרים, החוק הנורווגי זה עושים בפועל.
לתגבר משמעותית את צוותי הרפואה לא עושים, רק מדברים.

לשמע "אני בטוח" מאחד מהפוליטיקאים הבלתי אמינים בתולדות המדינה, מתעוררת בי תחושת פחד וחלחלה. אם הוא בטוח במשהו, אני בטוח בהיפך הגמור. נראה מי משנינו צודק.