חדשות

רופא מרמב"ם מכשיר רופאים מאפריקה כיצד לטפל בעיוותים אורתופדיים בילדים

בקורס שנערך באדיס אבבה השתתפו כ-50 רופאים מאתיופיה וממדינות שכנות בניתוחים וטיפולים לתיקון עיוותים אורתופדיים מולדים

שני משמאל פרופ' אידלמן, מנהל היחידה לאורתופדיית ילדים במרכז הרפואי רמב"ם וכמה ממשתתפי הקורס באדיס אבבה

פרופ' מרק אידלמן, מנהל היחידה לאורתופדיית ילדים במרכז הרפואי רמב"ם, יחד עם שני רופאים מארה"ב, הובילו קורס שהתקיים באדיס אבבה ובו השתתפו כ-50 רופאים מאתיופיה וממדינות שכנות לה, שעברו הדרכה מעשית בביצוע ניתוחים וטיפולים לתיקון עיוותים אורתופדיים מולדים בילדים - בעיה שכיחה למדי בקרב ילודים במדינות היבשת.

מארגני הקורס, שנמשך ארבעה ימים, ציינו כי היה ראשון מסוגו באפריקה, כאשר חלק ממשתתפיו רק סיימו את ההתמחות וחלקם עדיין מתמחים. בנוסף להרצאות על אודות שיטות הטיפול, הם לקחו חלק גם בסדנאות תרגול ובסדנאות מעשיות והשתתפו בניתוחים.

בית החולים שאירח את הקורס היה Black Lion Hospital והוא התקיים בחסות CURE International, ארגון ללא מטרות רווח המסייע לילדים הסובלים מבעיות רפואיות במדינות העולם השלישי ובשת"פ עם POSNA, איגוד האורתופדיים לילדים בצפון אמריקה.

את השירות האורתופדי לילדים הניתן בבית החולים האתיופי מנהלים שני רופאים מאנגליה שעברו לאפריקה לפני כמה שנים במטרה להקדיש את זמנם לשיפור תנאי הטיפול באוכלוסיה המקומית. כחלק מתפישה זו הם יזמו את הקורס שמטרתו להעניק כלים טיפולים לצוותי הרפואה המקומיים בהתמודדותם עם אחת הבעיות הנפוצות במדינה.

סיפר פרופ' אידלמן: "על רקע מחלות ובעיות גנטיות ובעיקר משום שיש באפריקה מחסור גדול בידע, בתשתיות וביכולות טיפוליות בעיוותים אורתופדיים בילדים, לאנשים רבים באתיופיה בעיות שבמקומות אחרים בעולם פותרים רבות מהן עוד בהיותם ילדים. בישראל, כמו במדינות רבות בעולם המערבי, יודעים לאבחן בזמן את הבעיות הללו וגם לטפל בהן. בכך אנחנו מאפשרים למטופלים ליהנות מאיכות חיים ומונעים הידרדרות במצבם. כעת, לאחר הקורס יש לעשרות רופאים מקומיים כלים וידע כדי לסייע למטופלים שלהם".

אל פרופ' אידלמן הצטרפו שני רופאים מומחים מארה"ב: מי שהיה מורו של פרופ' אידלמן, פרופ' ג'ון הרצנברג, רופא בכיר מבולטימור, ופרופ' כריסטוף רדלר, אף הוא מומחה מוערך בתחום האורתופדי.

פרופ' אידלמן: "הבעיה העיקרית בהכשרת הרופאים האפריקאים היא הקושי שלהם לצאת לארה"ב ולזכות שם בהדרכה מתאימה. המוסדות הרפואיים בבולטימור נחשבים לטובים בתחום הזה מבחינת ההכשרה וההדרכה והעיר מארחת כנסים וקורסים רבים באורתופדיית ילדים. רוב הרופאים מהמדינות שהשתתפו בקורס שקיימנו באדיס אבבה לא מצליחים לקבל אשרות כניסה לארה"ב. בכך נמנעת מהם הגישה לידע הנדרש למקצועם. זו הסיבה שהחלטנו לייצא את ההכשרה אליהם. בתום הקורס המוצלח, החלטנו להמשיך ביוזמה הזאת. בעתיד הקרוב אני מיועד לחזור לאתיופיה לשם הכשרת רופאים נוספים".

נושאים קשורים:  פרופ' מרק אידלמן,  היחידה לאורתופדיית ילדים רמב"ם,  עיוותים אורתופדיים מולדים בילדים,  אדיס אבבה,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
21.11.2018, 20:18

כל הכבוד!