חדשות

פוטר הרופא הבכיר שלחץ על מתמחים להלוות לו כספים

אחר שנטל הלוואות בסכומי עתק מרופאים שהיו כפופים לו, בית הדין למשמעת של עובדי המדינה גזר על ד"ר נמרוד רון, לשעבר מנהל המערך האורתופדי בבית החולים הלל יפה, פיטורים מיידיים

ד"ר נמרוד רון (צילום: "הלל יפה")
ד"ר נמרוד רון. הביע חרטה (צילום: "הלל יפה")

בית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה גזר על ד"ר נמרוד רון, לשעבר מנהל המערך האורתופדי בבית החולים הממשלתי הלל יפה, פיטורים מיידיים, נזיפה, פסילה לצמיתות לכל תפקיד במשרד הבריאות, פסילה לשנתיים ושלושה חודשים משירות המדינה, לאחר שנמצא אשם על פי הודאתו בכך שלווה כסף מרופאים שהיו כפופים לו. בסך הכל היה מדובר בכ-1.5 מיליון שקל שלווה מ-15 רופאים, רובם מתמחים שהיו כפופים לו. במהלך הדיון גם התברר שהוא חייב במצטבר כ-19 מיליון שקל לנושים רבים לאחר שהסתבך בעסקיו הפרטיים.

בדיווח הבוקר (ב') ב"דה מרקר" נמסר עוד כי ד"ר רון הורשע עוד בחודש יוני על פי הודאתו בעבירות משמעת חמורות לפי חוק שירות המדינה, לאחר שנטל הלוואות בסכומי עתק, כהגדרת בית הדין - עשרות עד מאות אלפי שקלים - מרופאים שהיו כפופים לו. בחלק מהמקרים נדרשו ההלוואות תוך הפעלת לחץ על הרופאים, ולמעשה הפך רון את הרופאים שעבדו תחתיו לבנק הלוואות פרטי.

ד"ר רון שימש כמנהל המערך האורתופדי ב"הלל יפה" והיו לו גם עסקים פרטיים: הוא היה בעל מניות בחברות לתכנון ובניית מוסדות רפואיים באפריקה ובויטנאם. באפריל 2018 ניתנו על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה צווי כינוס כנגד ד"ר רון ורעייתו, בגין חובות מוצהרים בהיקף של כ-19 מיליון שקל ליותר מעשרה נושים שונים. במסגרת הליכי חדלות הפירעון, מונה מנהל מיוחד על נכסיהם של בני הזוג.

עוד מדווח העיתון שכחלק מהסדר הטיעון שנחתם עימו, נקבע כי אם יחזיר ד"ר רון את חובותיו לרופאים, תוותר התביעה על פסילתו לשירות המדינה והוא יהיה זכאי גם לתשלום הפנסיה החודשית שלו. אלא שהוא לא הצליח לגייס את הכסף הדרוש למחיקת חובותיו לרופאים. כונס הנכסים התנגד לאפשר לו לעשות שימוש בכספו בנימוק שזו העדפת נושים אסורה. בהסדר הטיעון נקבע כי אם לא יחזיר את הכסף ייפסל לשירות המדינה לחמש שנים, אך בית הדין החליט לפסול אותו לתקופה קצרה יותר לאחר שהביע חרטה מלאה.

בדיווח נמסר שכיום המערך האורתופדי ב"הלל יפה" מתנהל שוב בשתי מחלקות נפרדות ובמכרז נבחר לא מכבר מחליף לד"ר רון – ד"ר ירון ברקוביץ מרמב"ם.  בית החולים הגיב: "ד"ר רון היה רופא משכמו ומעלה, איש מקצוע מצוין שהוביל את המערך האורתופדי לקדמת העשייה בתחום הזה, אך לצערנו כשל".

נושאים קשורים:  ד"ר נמרוד רון,  חדשות,  המערך האורתופדי הלל יפה
תגובות
אנונימי/ת
22.10.2018, 19:53

זו בושה שבית חולים תומך ברופא בכיר מנהל מחלקה שכך נהג במיתמחים.
עם מעשים כאלה התאור " של מישיכמו ומעלה " פוגע בכול רופא הגון .שזו אבן יסוד ברפואה

אנונימי/ת
22.10.2018, 20:33

עצוב

אדוני מר "עלום שם" 19:53
אנא. לא לזרות מלח על פצעים פתוחים. לא לעניין!! גלה קצת אמפתיה, כי.. כי.. ככה! ככה אמור לנהוג קולגה אמיתי עם קולגה ששגה, חטא, כפר, כשל!
מבינה ללבך! אני לא על תקן מחנכת אבל גם נביאינו שגו ואף חטאו!!
כעת לגופו של אדם:
דר רון נמרוד, אתה מוערך ותשאר לעד!
קח את הזמן, תתואשש לך בנחת ושוב הרם את ראשך וצא לדרך חדשה! אני סאאידה תומכת בך! ואהיה לך לעזר ככל יכולתי בכול אשר אתה ואשתך היקרה חפצים וללא שום קשר לשום קשר. אתה כבר מכיר אותי "חנופה" לא הצד החזק שלי!!
אתה רופא ג'דע, מוכשר ומחכות לך עוד המון שנים של עשייה מניבה באם תרצה! אתה אהוב על מטופליך, שצף וקצף של טלפונים מהמטופלים שלך מפצירים בי כדי שישוחחו איתך ויעודדו אותך כי הצלת להם יד, רגל, קרסול, שוק.. וכיוצא בזה
דרכנו עוד תצטלבנה יקירי. סבלנות משתלמת!
נזכרתי!!!! ממש בדקות אלו מתבצעות להן הפרות שגיאות, סטיות ומחדלים בבתי חולים תחת אפם של מנהלי בתי חולים והרגולטור. הם פשוט החליטו לא לראות!!
ממתינים לראיות חותכות!! כך נמסר לי מפי בכיר במערכת.
סאאידה סדיק- מסארוה

אנונימי/ת
22.10.2018, 21:15

גב' סדיק-מסראוה, אינני מכירה אותך אבל קוראת את תגובותיך פה ושם.
אם את אמיתית, אני מקנאת בעמיתיך כי ודאי אין להם יום משעמם בעבודה.
אם אינך, אז תשואות למי שהמציא אותך.
עלי והצליחי, וכל טוב :)

אנונימי/ת
22.10.2018, 21:34

קיימת אחות בשם זה בפנקס האחיות.

אנונימי/ת
22.10.2018, 22:24

תגובתך מבורכת וכנה

היי "עלום שם" 21:34
"קיימת אחות בשם זה בפנקס האחיות???"
האם גם קיימת אחות בשם כזה שרצה במרצ לכנסת ישראל 21- 2019??
האם קיימת אחות מובטלת כבר 8 חודשים כי מעסיקיה ירקו לה בפרצוף על היותה "סבורה שעליה להגן על המטופלים??
האם קיימת אשה, ערבייה מוסלמית שכוכתבת במגזנים ובעיתונים ואומרת כול הזמן שמשהו מת ונרקב בנו כיחידים וכחברה?
דחילכ!! השקעת מחשבה כשהחלטת להבריק!!!??
בפייסבוק באם תרצה/י טיפה טיפה להרחיב
סאאידה סדיק- מסארוה

תגובית מלטפת בהחלט!
תודה להיותך גב' אנונימית 21:15.
סאאידה

אנונימי/ת
23.10.2018, 06:56

גב' סאאידה היקרה,
אם הד"ר כ"כ יקיר ללבך, אני מציע כי גם את תלווי לו מכיסך כמה מאות אלפי שקלים.
ותפללי לאלוהים שתראי שקל בחזרה.
אם אין בכוונתך לעשות זאת, שבי בבקשה בשקט.
אנו מבינים שמשעמם לך. זו לא סיבה להגן על גזלן. שהרי לא היתה לאותו רופא כל יכולת או כוונה להחזיר את הכסף ש"לווה".

אנונימי/ת
23.10.2018, 09:53

אוי נא בחיאת רבק תשתקי כבר.
הפרעת האישיות חוגגת אצלך.

אנונימי/ת
23.10.2018, 14:47

אין לה הפרעת אישיות. היא פשוט יותר בעניין של פוליטיקה מאשר של רפואה/סיעוד. זה היה ברור מהתגובות שלה שנים רבות. ועכשיו היא בעצמה גם הצהירה על זה.

ערב טוב "עלום שם" 06:56
1. מי זה אנו???
2. לא משעמם לי.
3.אנא. אל תציע מה לעשות עם כספים שלי. ויש לי!!
4. שים לב: אתה לא בדיוק אנונימי
5. תודה.
סאאידה סדיק מסארוה
מתמודדת ב מרצ לכנסת ישראל 21- 2019

הי עלום שם 14:47
1. אני עדיין בענייני סיעוד ורפואה
2. צדקת לגבי המירוץ לכנסת
3. תודה על האבחנה "שאין לי הפרעת אישיות"
4. תודה
סאאידה סדיק- מסארוה

ערב טוב "עלום שם" 09:53
1. בחיאת אללה אומרים! לא ראבכ!
2. לא אשתוק.
3. צדקת לגבי הפרעת אישיות, אבל מינורית.
4. לא אעליב אותך.
5. תודה
סאאידה סדיק- מסארוה

אנונימי/ת
23.10.2018, 21:17

היוש סאאידה.
1. שיהיה לך בהצלחה במרוץ לכנסת.
2. בהתחשב במצב של מרץ לפי הסקרים, את כנראה תהי מובטלת בכנסת כמו שאת מובטלת בסיעוד
3. מה שאומר שיהיה לך עודף זמן פנוי ותמשיכי לבלבל לנו את המוח עם התגובות המיותרות שלך (איזה באסה)
4. מאסאלמה (הנה זרקתי מילה בערבית שתהי מבסוטית - אופס עוד מילה בערבית)

תוהה מה סוד ההתלהמותך נגדי!! אך תרגיש נוח. אני אפילו כועסת על עצמי שנגררתי והגבתי.
לידיעתך, מובטלת באושר ובעושר ואין לי רגע דל!
אוטוטו כתבות מפרי עטי בעיתון הכי טוב בארץ "הארץ"
מע- אל- סלאמה
סאאידה סדיק מסארוה
מתמודדת במרצ לכנסת ישראל ה 21- 2019

אנונימי/ת
25.10.2018, 03:11

פושע שצריך לשלול לו מייד את הרשיון. יש לו מזל שלא חשפו גם את השוחד שהוא קיבל לא פעם אחת. לקח כסף ונתן טובות למי ששילם לו. נוכל עלוב שחכם על חלשים. ביזיון להנהלה ומשרד הבריאות כל הסיפור הזב. גנב וסחט כסף מרופאים ומחולים. אסור לתת לו להתקרב בכלל לחולים. פושע וגנב עלוב וקטן ואיש קטן עוד יותר.
שיחזיר את הכסף שגנב מהרופאים המתמחים ומהר

אנונימי/ת
22.10.2018, 21:29

בקיצור, הושעה לשנתיים מעבודה במערכת הציבורית, אז הוא יעשה בינתיים ניתוחים פרטיים באסותא.

השאלה היא מדוע לא הוגשה נגדו תלונה למשרד הבריאות בדרישה לשלול או להתלות את הרישיון שלו. אפשר כמובן להגיד שהמעשים שלו לא היו "רפואיים" פרופר, אבל כידוע במשרד הבריאות מזמן שוררת גישה מרחיבה והם שוללים רישיון גם מסיבות לא "רפואיות", דוגמת המקרה של רופא שרישיונו הותלה לאחר שהעז לתקוף בפומבי את ראשי המשרד.

אנונימי/ת
22.10.2018, 21:55

אולי כי אם ישללו את הרישיון שלו , אין שום סיכוי שיצליח להחזיר את הכספים שלקח. זה יעניש בעצם את אלה שהוא לקח מהם כסף.

אנונימי/ת
22.10.2018, 22:48

תגובת בית החולים צורמת

אנונימי/ת
22.10.2018, 23:11

אני לא מכירה את פרטי הפרשה ואני לא רוצה לשפוט אך עצוב לקרוא על התנהגות שכזו של רופא שלא הסתפק בלהתפרנס בכבוד אלא נכנס לעסקים מפוקפקים.זה יום עצוב להסתדרות הרפואית בארץ

אנונימי/ת
23.10.2018, 07:42

מה הקשר להסתדרות הרפואית?

חבל שבי"ח אשר תומך ברופא שכשל אינו לוקח על עצמו את האחריות ומשיב למתמחים את הכספים שנאלצו לתת למנהל המחלקה. וחבל שרופאים מומחים אחרים, אשר העבירו כספים למנהל המחלקה או ידעו על העברת כספים ע"י אחרים לא טרחו להודיע על כך להנהלה או לועדת בדיקה של הר"י שהייתה בבי"ח אך מספר חודשים לפני כן. אכן הרופא כשל כמנהל, אולם היכן הנהלת ביה"ח ? הרי אחד התפקידים של הנהלה זה בדיוק לברר היכן רופא עלול למעוד. בקיצור הייתה שם חגיגה על חשבון הרופאים, בעיקר החלשים שביניהם ושאר הרופאים כנראה ידעו, ולא דווחו. לועדת הכרה מטעם הר"י לא נאמר במילה שיש בעיה. לציין שאותה ועדה הרגישה שיש בעיה ההתנהלות באותו מערך ולא אישרה את ההכרה אלא קבעה לחזור פעם נוספת ולדבר עם כולם. לפעם נוספת כבר לא הגענו.
אינני מכיר מקצועית את ד"ר רון. אולם להוציא אותו מהמערכת הציבורית הממשלתית זה לפגוע בחולים (שהפסידו כנראה רופא מצויין ) וברופאים שנתנו לו כספים ( כי עכשיו אין סיכוי שיוכל להחזיר הכסף ). ועדה חכמה הייתה משאירה אותו ביה"ח כרופא מטפל ומנתח, לא כמנהל, והייתה מחייבת אותו בשעות למען החולים, ואת הכסף הייתה מעבירה לרופאים הנפגעים. אבל להבנתי חוכמה לא הייתה בהחלטה זאת. רק עזרו לטובע לטבוע ולא השאירו חבל הצלה.
ובמשפט סיום - בכמה מקומות נוספים יש התנהלות בלתי תקינה שאין משרד הבריאות או הנהלות בתיה"ח עושים מאום כדי למגרה ? מה אנו עושים עם דיווחי רופאים שהעזו לדווח או לצעוק, חוץ מאשר להשאיר אותם טרף להנהלות ? ולד"ר רון אני מאחל שיצליח להשתקם ולהחזיר את הכספים שחייב

אנונימי/ת
23.10.2018, 14:54

בית חולים הלל יפה הוא יחידת סמך של המדינה. אין לו שום סמכות להחזיר כספים. זה לא הכספים שלו, זה הכספים של המדינה (משלם המסים אם תרצה).
כך שמבלי להעליב, ההצעה שלך לא חכמה במיוחד.

אנונימי/ת
23.10.2018, 20:05

כול הכבוד אל האומץ. לא קל. אבל המעשים חמורים ולא ניתן להפריד בין היכולות המיקצועיות לבין המעשים שהם פשע כנגד המיתמחים המיקצוע ובית החולים. ומעלה שאלות קשות. מה היה הקריטריון שלו בבחירת המיתמחים ושיבוצם .
וחמור יותר תגובת הנהלת בית החולים

אנונימי/ת
23.10.2018, 20:59

לשם שינוי, אני נוטה להסכים עם אייליג. בסופו של יום לא נטען שנמרוד רון פגע במטופלים בצורה כלשהי. מה שכן היה זה ניצול מרות כלפי עובדים ומתלמדים בעניינים כספיים. לכן אם ניתן היה להשאיר אותו כרופא מן השורה שעוסק אך ורק בטיפול ואין תחתיו עובדים או מתלמדים, אז אולי זה היה פתרון טוב.

כל זאת בהנחה שאכן ברור שכל ההסתבכות שלו לא זלגה כלל לפגיעה כלשהי בחולים, לדוגמה בהפניית מטופלים לניתוחים מיותרים במסגרת ססיות אצלו. אבל אם יש בין השורות בעצם כן טענה שהוא פגע בחולים, אז זה כמובן סיפור אחר.

אנונימי/ת
25.10.2018, 03:16

בטח בטח ישראל. להשאיר את החתול ליד השמנת... ממש מתאים.
במקום להצר אולי תקימו קול מחאה ודרישה מההנהלה מיידית להחזיר את הכסף למתמחים? אתם הייתם וידעתם שקורה שם משהו נורא וה״רי לוקחים את הזמן כי למה לא לחכות, כולה מתמחים בתנאי מחנה ריכוז.
רון היה רופא גרוע, גם אם כשהחליט לטפל בחולים לא היו הרבה הצלחות. היה מפנה לקולגות בבתי חולים אחרים ״כי זה מסובך מאוד״. נוכל ורופא סוג ז

אנונימי/ת
25.10.2018, 03:17

פגע ועוד איך פגע. גם לקח חופשי

אנונימי/ת
26.10.2018, 15:53

לא מפתיע

אנונימי/ת
26.10.2018, 15:53

לא מפתיע

אנונימי/ת
02.11.2018, 14:33

התגובה של בית החולים מביכה.
הרופא היה שקרן כרוני, שהמתמחים שלו תיעבו אותו והרופאים הבכירים פחדו ממנו בגלל שהיה אכזר ונקמן.
עשה טובות לכאלה שלא היה צריך ודפק את כל אלה הכפופים לו.
גם מבחינה מקצועית הרופאים הבכירים זלזלו בו, ובכל זאת היה מתערב מכוח סמכותו כמנהל מחלקה גם בתחומים שבהם לא הבין.
הביקוש להתמחות באורתופדיה בהלל יפה תחת הנהגתו צלל לרצפה.
תגובת התמיכה של הנהלת בית החולים אינה מוסיפה לבית החולים כבוד.