חדשות

בפעם הרביעית: המרכז הרפואי העמק בעפולה קיבל תו התקן הבינלאומי JCI

על אף התשתיות הישנות בחלק מאתרי הטיפול, עבר בית החולים את המבדק לקבלת תו התקן הבינלאומי בהצלחה

מרכז רפואי העמק (מקור: ויקיפדיה)
מרכז רפואי העמק (מקור: ויקיפדיה)

המרכז הרפואי העמק בעפולה מקבוצת שירותי בריאות כללית קיבל בפעם הרביעית את תו התקן הבינלאומי מטעם ארגון ה-Joint Commission International - JCI.

העמק היה בית החולים הראשון בישראל שקיבל את תו התקן כבר לפני עשר שנים. מאז עבר שלושה מבדקים נוספים, האחרון בהם הסתיים בשבוע שעבר.

תהליך הבדיקה לקבלת תו התקן (אקרדיטציה) הוא מקיף ומבוצע בידי בודקים מחו"ל. מטרתו, כפי שיודעים כל בתי החולים שעוברים אותו באחרונה שוב ושוב, להעריך את איכות ובטיחות הטיפול. במבדק נכללים תחומי פעילות רבים הנעשים בבתי החולים, בין השאר: תהליכי ניהול, מניעת זיהומים, בטיחות מתקני בית החולים, בטיחות הטיפול התרופתי, היערכות למצבי חירום, זכויות המטופל הדרכת המטופלים, התקשורת עמם המטופלים.

בתום שבוע של מבדק נרחב ומחמיר שכלל 1,200 מדדים שונים ויותר מ-300 סטנדרטים, ציינו הסוקרים כי כיוון ש"העמק" הוא בית חולים אקדמי-אוניברסיטאי, הרי שהבדיקה שבוצעה היתה מהמחמירות ביותר. יתר על כן הדגישו, העמק נמצא בשורה אחת עם בתי החולים הגדולים והמובילים בעולם.

פרופ' אורנה בלונדהיים, מנהלת "העמק", אמרה: "תוצאות המבדק משמחות מאוד. יש בהן כדי להשרות גאווה גדולה אצל כל אחד מאנשי הסגל בבית החולים. כל הסוקרים ציינו את המצוינות של הצוות רופאים, האחים, אחיות ותומכי הרפואה, והם אף התפעלו מהתוצאות הטובות שהשיג בית החולים במדדים רבים, על אף התשתיות הישנות בחלק מאתרי הטיפול".

נושאים קשורים:  אקרדיטציה,  JCI,  תו תקן בינלאומי,  חדשות,  המרכז הרפואי "העמק"
תגובות